Eksempel 1
2. juni 2015
| Tid | 
Aktivitet | 
SFS | 
Rederi | 
| 0900 - 0930 | 
Opstartsmøde | 
SFS 1 SFS 1 | 
DP, skibsledelse, tillidsmænd og sikkerhedsrepræsentanter | 
| 0930 - 1100 | 
Rundtur på dæk og i catering + dialog | 
SFS 1 | 
Besætning | 
| 0930 - 1100 | 
Rundtur i maskinen + dialog | 
SFS 2 | 
Besætning | 
| 1100 - 1130 | 
Check af certifikater (skib + besætning) | 
SFS 1 | 
Skibsfører | 
| 1130 – 1200 | 
Interview med sikkerhedsrepræsentanterne | 
SFS 1 | 
Sikkerhedsrepræsentanter | 
| 1100 – 1200 | 
Teknisk test – vandtætte døre | 
SFS 2 | 
Besætning | 
| 1200 – 1230 | 
Frokost | 
  | 
  | 
| 1230 - 1430 | 
Operativ øvelse – brand på vogndæk  Eksplosion/brand i lastbil med farligt gods samt flere alvorligt tilskadekomne passagerer | 
SFS 1 SFS 2 | 
Besætning | 
| 1430 - 1500 | 
Evaluering af den operative øvelse | 
SFS 1 SFS 2 | 
Besætning | 
| 1500 - 1530 | 
SFS skriver dagsrapport | 
  | 
Ingen | 
| 1530 - 1600 | 
Afsluttende møde | 
SFS 1 SFS 2 | 
DP og skibsledelse | 
| 2000 - 2010 | 
Opstartsmøde | 
SFS 3 | 
DP og skibsledelse | 
| 2010 - 2345 | 
Teknisk test — Blackout, lys, nødlys, batterier, skumudstyr, branddøre, pumper, nødgeneratorer og sprinklertest | 
SFS 3 | 
Besætning | 
| 2345 - 2400 | 
Afsluttende møde og natmad | 
SFS 3 | 
DP og skibsledelse | 
 3. juni 2015
| Tid | 
Aktivitet | 
SFS | 
Rederi | 
| 0800 - 0815 | 
Opstartsmøde Gennemgang af udestående | 
SFS 1 SFS 2 | 
DP og skibsledelse | 
| 0815 – 1000 | 
Rundtur på dæk, i catering og maskine + dialog | 
SFS 1 SFS 2 | 
Besætning | 
| 1000 – 1100 | 
Teknisk test — Udsætning af hurtiggående mand-over-bord-båd (FRB) | 
SFS 1 | 
Besætning | 
| 1100 - 1200 | 
Teknisk test — Udsætning af redningsbåd | 
SFS 1 | 
Besætning | 
| 1000 - 1200 | 
Rundtur på dæk, i catering og maskine + dialog | 
SFS 2 | 
Besætning | 
| 1200 - 1230 | 
Frokost | 
  | 
  | 
| 1230 - 1400 | 
Hvad der end måtte mangle | 
  | 
  | 
| 1400 - 1520 | 
Rapportskrivning | 
Ingen | 
Ingen | 
| 1520 - 1550 | 
Afsluttende møde i konferencerum | 
SFS 1 SFS 2 | 
DP, skibsledelse, tillidsmænd og sikkerhedsrepræsentanter | 
 
Eksempel 2
Tirsdag den 15. november 2016
09:00               
Skibet ankommer til Havneby
09:15
Afgang Havneby 
Opstartsmøde i konferencelokalet og aftale om den endelige plan for synet Scenariet for den operative øvelse gennemgås af skibsledelsen.
10:00-12:00
Samtaler med skibsledelsen og forskellige besætningsgrupper, herunder sikkerhedsrepræsentanterne
12:00 Frokost
12:30-17:00 
Operativ øvelse – Mistet styring
Evaluering af den operative øvelse i konferencelokalet
Teknisk test – udsætning/sejlads med mand-over-bord-båd (MOB)
15:00-15:30
Kaffepause i konferencelokalet
17:00
Ankomst Havneby
17:00–21:00
Pause, skibsinspektørerne tager til deres hotel
21:00–01:00
Færgen lægger op fra kl. 21.00 – 05.00
Teknisk test – Blackout, sprinklerprøve, pumper, alarmer og højttalere Natmad
 
Onsdag den 16. november 2016
09:00
Skibet ankommer til Havneby
09:15
Afgang Havneby
Opstartsmøde i konferencelokalet samt opfølgning på dag 1
09:45-12:00
Samtaler med skibsledelsen og forskellige besætningsgrupper
Dokumentation og certifikater (skib og besætning)
12:00
Frokost
12:30-13:00
Færgens besætning holder onsdagsøvelse.
13:00-14:00 
Fortsættelse af de manglende ting
14:00-15:00
Evaluering, udstedelse af certifikater samt afslutningsmøde
Kl. 15:00 
Ankomst Havneby
 
26.  april 2014, Havneby
09:00 
Ankomst Søfartsstyrelsen ved check-in i terminalen
09:15
Opstartsmøde med Søfartsstyrelsen, skibsledelsen og sikkerhedsrepræsentanterne på broen
09:40
Operativ øvelse: Stor evakueringsøvelse efter en kollision med 2-rumsskade
11:00
Evaluering af øvelse (i Dansesalen), hvor alle deltager
11:30
Teknisk test – Sejlads i redningsbåd og hurtiggående mand-over-bord-båd (FRB)
12:30
Frokost
13:30
Teknisk test: Blackout-test
Eftermiddag
Rundtur på dæk, i catering og maskinen samt dialog med besætningen
16:00
Dagens syn afsluttes
20:00
Afgang Havneby mod Port Town
 
27.  april 2014, Port Town
09:00
Opstartsmøde med Søfartsstyrelsen og skibsledelsen på broen
09:15
Fortsat rundtur på dæk, i catering og maskinen samt dialog med besætningen
10:00–14:00
Bundsyn med dykker
11:00
Teknisk test: Sprinklertest på vogndækket
12:30
Frokost
Eftermiddag
Rundtur på dæk, i catering og maskinen samt dialog med besætningen
16:00
Rapportskrivning
17:30
Afslutningsmøde med Søfartsstyrelsen, skibsledelsen og besætningen på broen
18:00
Syn afsluttes
 
28.  april 2014, Havneby
08:00
Ankomst Havneby